N’Tonga

N’tonga mówić: ty nie chcieć jechać do Chult. Wielka Dżungla zabijać, powietrze truć, drzewa pić krew, muchy jeść oczy, woda gotować się w brzuchu, wielkie jaszczury ryczeć głośno i jeść ludzie. Ty umrzeć. N’tonga urodzić się i żyć w Wielka dżungla. Umieć polować, kryć się, znać drzewa, muchy i wielkie jaszczury i dlatego przeżyć. Inni też znać, ale nie przeżyć. Jaszczury ich zjeść, albo drzewa udusić, albo bagno wciągnąć, albo oni źle oddychać i umrzeć. N’tonga być wielki wojownik i tropiciel, wytropić ranny wielki jaszczur i go dobić. Teraz mieć wielki ząb – ty patrzeć!

N’tonga uczyć się od biały człowiek z Fort Beluarian. Oni nauczyć N’tonga mówić biały język i pływać. Oni sprzedać N’tonga wielki miecz z żelaza. N’tonga kupić wielki miecz z żelaza i być jak król z dżungla. Bardzo ważny. Biały człowiek iść z N’tonga do dżungla i dużo zginąć, ale dużo wrócić i przynieść złoto i skóry i korzenie i liście i owoce. Oni bardzo cieszyć i uczyć N’tonga grać w kości. I pływać i machać wielki miecz. N’tonga bardzo silny. Pokonać dużo biały człowiek i dużo czarny człowiek z Chult. Ale N’tonga dobry i nikt nie zginąć. Potem N’tonga dużo razy chodzić do dżungla z biały człowiek i przynosić dużo skarby. N’tonga mieć dobry biały przyjaciel Munro i Kerra. Munro opowiadać dużo o dalekie kraje biały człowiek i wielkie morze i miasta z kamienia i latające jaszczury smoki. N’tonga bardzo chcieć zobaczyć to wszystko. Munro i Kerra obiecać zabrać N’tonga ze sobą.

N’tonga pojechać do kraj biały człowiek na duży statek. Jechać długo i bardzo chorować. Nic nie jeść siedem dzień i być bardzo słaby. Ale potem być znowu zdrowy i przyjechać do wielkie miasto Wrota Baldura. Dużo ludzie, elfy, krasnoludy, gnomy, domy z kamienia wysokie jak drzewa, dużo zapachy, dużo krzyki. N’tonga nic nie rozumieć i bardzo boleć głowa. Przyjaciel Munro i Kerra pokazać N’tonga miasto i głowa boleć jeszcze bardziej. N’tonga woleć puste miejsca albo wielki las. Tam być jak w Chult, tylko nie wszystko chcieć zjeść N’tonga. Dużo polować i walczyć i dostawać dużo złoto od Kompania Płomienna Pięść, razem z Munro i Kerra. Kupić konia i uczyć się jeździć, ale potem go przegrać w kości. Znać dużo biały człowiek i elf i krasnolud i półork i gnom i wszyscy lubić N’tonga.

Ale potem N’tonga dużo pić wino i bić się i grać w kości i być niedobry dla przyjaciel. Przegrać złoto i zalecać się do Kerry i rozbić głowa Munro. Wiele razy. N’tonga być zły i dowódca wyrzucić go z Kompania. N’tonga obiecać nie pić dużo i nie grać w kości i nie bić się i bardzo przepraszać, ale dowódca nie słuchać. Teraz N’tonga być sam i musieć sam sobie radzić. Miasto niedobre, głowa boleć, dużo szynki i karczmy, N’tonga był obiecać nie pić. On uciec i wędrować dużo, polować dużo i walczyć. Musieć zarobić dużo złoto. Może pojechać na statek z powrotem do Chult, a może nie. N’tonga zobaczyć. Na razie musieć zarobić złoto i dużo nie pić. Jak ty pomóc N’tonga, to on zabrać cię do Chult. Wtedy może ty nie umrzeć. Może.


N’tonga jest potężnym, złożonym z samych mięśni czarnoskórym dzikusem, ubranym w połowie jak cywilizowani wojownicy Faerun, w połowie jak jego dzicy pobratymcy w dżungli Chult. Długie włosy nosi pozaplatane w grube warkocze, spadające na plecy niczym macki ośmiornicy. W miarę możliwości ozdabia je zębami i pazurami zabitych stworów, metalowymi pierścieniami i szpilami, albo kolorowymi kokardami. Nosi skórzaną kurtę miejscowego kroju i wyrobu, wielki żelazny miecz na plecach i krótki łuk w skórzanej pochwie, ale na udzie egzotyczny nóż z kła wielkiego jaszczura. Na szyi naszyjnik z zębów czegoś zębatego, metalowych płatków i pierścieni pochodzących z różnych naszyjników, metalowe i skórzane bransolety na nadgarstkach i kostkach nóg. Oczywiście to strój „wyjściowy”, do polowania wszystkie hałasujące elementy znikają w plecaku.

Marek Meres

About Marek Meres

www.spinq.pl
AD&D, AD&D - Jednostrzałówka ,

Comments are closed.