Doświadczenie i rozwój postaci

Oto zasady rozdawania PD, przy założeniu że średnia ilość PD za sesję wynosi 7-9.

1) Sesja
Sam fakt odbycia się sesji wart jest 3 PD. Jeśli przetrzymam Was ponad 11:30, dostajecie +1PD, jeśli ponad 12:30 jeszcze +1PD. Dzięki temu przynajmniej przedłużająca się walka finałowa będzie jakoś osłodzona.

2) KD i streszczenia
Za każdą startową KD dostajecie 1PD. Napisanie streszczenia przed następną sesją daje +1KD na początku tejże następnej sesji, streszczenie spóźnione daje po prostu 1PD.

3) Zaszłosci
Punkty za zaszłości rozdaję wedle własnej oceny. Pojawienie się zaszłości w przygodzie warte jest zwykle przynajmniej 1PD, jeśli wokół zaszłości zbudowana była istotna część przygody, można dostać Poziom zaszłości*2PD.

4) Inne
Prócz tego mogę arbitralnie przyznać dodatkowe PD, np jeśli:
– Było ciężko (+1PD).
– Miała miejsce konfrontacja z którymś z ważnych Łotrów (+1PD).
– Zostanie zrealizowana zaplanowana przygoda (+1PD)

Rozwijanie biegłości do poziomu 3 kosztuje tylko 1PD*nowy poziom, zamiast 2PD*np. Ma to zachęcać do inwestowania właśnie w biegłości, a nie zbierania wszystkich pedeków na cechy.

W świetle powyższej zmiany, zakładając, że startowo nie przeznaczy się ani punkcika na dodatkowe punkty biegłości szermierczych/czarnoksięskich (co jest mało prawdopodobne) status Czeladnika/Adepta kosztuje 52PD, status Mistrza dodatkowe 40 PD (dla czarnoksięznika 53PD). Podniesienie wszystkich cech na 3, to wydatek rzędu 45PD (jeśli na starcie przeznaczyło się na cechy 48 Punktów bohatera i rozłożyło je równomiernie).

TFM

About Tomasz F Misiorek

www.spinqfotografia.pl www.tomaszwachla.pl
Siódme Morze

Comments are closed.